[getest] Rijkgevulde lasagne van de Jumbo & AH

Ik zeg het wel vaker: ik ben best lui. Dat betekent helaas dat ik de verleiding van de bestelpizza meestal niet kan weerstaan. Ook kant-en-klaarmaaltijden vind ik aantrekkelijk. Een tijdje terug ontdekte ik gelukkig een lasagne die net iets gezonder was dan gemiddeld, zowel qua eiwitten als qua portiegrootte. 

Getest: rijkgevulde lasagne van de Jumbo.

Op de foto: de rijkgevulde lasagne van de Jumbo.

Lees verder

Hoe weet je dat je te veel hebt gegeten?

Als je vaak te veel eet, kun je (behalve dat je misschien te zwaar wordt) ook andere klachten krijgen. Maar hoe weet je dat je te veel hebt gegeten? Idealiter voel je aan wanneer je genoeg hebt gehad. Je stopt dan als je bijna vol zit, en na afloop voel je je verzadigd (maar niet opgeblazen). Het gebeurt echter vaker dat je het pas merkt als het al te laat is. Gelukkig zijn daar slimme trucs voor!

opgeblazen Lees verder

[recept] Mini-pizza’s courgette

Eerder plaatste ik een recept voor mini-pizza’s voor elk moment. Ik moet dit toch uitbreiden met een recept voor mini-pizza’s op courgette. Die pizza’s zijn namelijk supermakkelijk om te maken en een lekkere snack voor op een feestje. 

Recept mini-pizza's voor een iets gezondere pizza-snack. :)

Recept mini-pizza’s courgette voor een iets gezondere pizza-snack. 🙂

Lees verder

10 trucs om wakker te blijven

Laten we een keer omdenken. Ik geef je in dit artikel 10 trucs om wakker te blijven. Zelf heb ik van nature talent voor wakker blijven (altijd handig als je ‘s ochtends een belangrijke bespreking hebt…), maar ik ben niet te beroerd om er wat advies in te geven. 

Houd je slaapkamer lekker licht: wakker blijven wordt een stuk makkelijker!

Houd je slaapkamer lekker licht: wakker blijven wordt dan een stuk makkelijker dan in het donker!

Lees verder